Sinds 1 januari 2017 is de de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) van kracht. Deze wet waarborgt een goede, snelle en laagdrempelige afhandeling van klachten en geschillen.
U mag ervan uitgaan dat elke fysiotherapeut z’n vak zo goed mogelijk uitoefent. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop uw fysiotherapeut met u omgaat, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.
Ga allereerst het gesprek aan met uw fysiotherapeut of neem contact op met Fysiotherapie Instituut Zandvoort. Neem iemand mee die u vertrouwt als u het lastig vindt om dit alleen te doen, bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders. U kunt ook het klachtmeldingsformulier hier onder gebruiken.Onze inzet is samen met u tot een oplossing te komen.
Levert een gesprek niet het gewenste resultaat op, dan kunt u bij deze drie instanties terecht met uw klacht:
- De Klachtencommissie van het KNGF, Postbus 248 3800 AE Amersfoort, 033 - 467 29 00
- Geschillencommissie Fysiotherapie van het KNGF, Postbus 248 3800 AE Amersfoort, 033 - 467 29 00
- Het Regionaal Tuchtcollege van de overheid, www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl
Heeft u vragen over hoe en bij welke instantie een klacht het beste kan worden ingediend? Bezoek de website van het KNGF of neem contact op met een van de onderstaande organisaties.
- KNGF Ledenvoorlichting via 033-467 29 29. (Ma t/m vr 8.30 – 17.00 uur).
- Zorgbelang Nederland, Postbus 2250, 3500 GG Utrecht, tel. 0900 243 70 70